pyszne babeczki

pyszne babeczki

poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Lasagne z sosem beszamelowym

Wczoraj zrobiłam na obiad lasagne z biedronkowego przepisu.Wyszedł pyszny i skończył się bardzo szybko. Z tego wszystkiego zapomniałam zrobić zdjęcia jak było jeszcze całe. Lasagne zrobiłam trochę inaczej, ale nic to bardzo nie zmienia. Polecam!

Składniki: (czas razem z gotowaniem: ponad 2h w mojej wersji)
  • 500g mięsa mielonego (w biedronkowym przepisie 500g rozbratla wołowego również zmielonego)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 marchewka pokrojona w kostkę
  • 1 cebula drobno posiekana
  • 1 łodyga selera naciowego drobno posiekana
  • 2 listki laurowe
  • rozmaryn (może być zarówno świeży - 1 gałązka -  jak i suszony)
  • 1 kieliszek czerwonego wytrawnego wina
  • 500ml passaty pomidorowej (rodzaj przecieru pomidorowego)
  • szklanka mleka
  • 1 opakowanie makaronu lasagne
  • 50g masła
  • 1l sosu beszamelowego (ja zrobiłam go sama, przepis dam w następnym przepisie)
  • 100g startego parmezanu (ja dałam zwykły żółty ser)
  • sól i pieprz
Sposób przygotowania:
Na dużej patelni lub garnku rozgrzewamy oliwę i podsmażamy na niej cebulę marchew i seler. Dodajemy rozmaryn i liść laurowy, a następnie mięso i smażymy przez kilka minut. Wlewamy wino i czekamy aż odparuje. Następnie dodajemy passatę. Zmniejszamy ogień i dusimy przez 30 minut (jeżeli smażymy mięso mielone) lub 2 godziny (jeżeli smażymy rozbratla). Pod koniec doprawiamy solą i pieprzem, wlewamy mleko i mieszamy. Prostokątne naczynie do zapiekania rozsmarowujemy masłem. Na dnie układamy płaty makaronu, na nich warstwę mięsa i kolejną warstwę makaronu, powtarzamy aż do wyczerpania się składników. Na wierzchu rozsmarowujemy beszamel i posypujemy parmezanem. Pieczemy w 180 stopniach przez 30 minut. Smacznego!

Ps. W biedronkowym przepisie jest inny układ, a mianowicie: makaron, mięso, makaron, beszamel mięso, ser i tak do skończenia się składników. Radzę zacząć obiad trochę wcześniejMakaronu w moim przypadku starczy jeszcze na kilka lasagne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz