pyszne babeczki

pyszne babeczki

poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Parowce z jagodami

Jest to stary przepis mojej prababci. Robiłam go także ja i wyszły bardzo dobre. Cały przepis robi się tak naprawdę "na oko", ale ja starałam się go sprecyzować.
 polecam, bardzo dobre

Składniki

  • ł kilograma mąki (oraz trochę do jagód)
  • woda ciepła
  • 2 łyżki cukru (oraz trochę do jagód)
  • jagody (ja zbierałam w lesie)
  • 5 dag drożdzy
  • sól 
Sposób przygotowania
Drożdże rozrobić z wodą i cukrem. Wody dodać tyle, żeby przy zagniataniu ciasto odchodziło od reki. Poczekać aż wyrosną. Po wyrośnięciu złączyć z mąką i solą. Jagody oprószyć mąką i cukrem. Formować duże pierogi i gotować na parze przez parę minut (garnek można przywiązać siatką i nakryć go).

Ps. Te parowce (inaczej parowańce) robiłam też ja i niektóre skladniki, takie jak mąka czy nawet drożdże, były odmierzane "na oko", ponieważ moja babcia tak zawsze robiła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz