pyszne babeczki

pyszne babeczki

piątek, 22 kwietnia 2016

Ciasteczka kokosowe

Te ciasteczka zrobiłam dawno temu, kiedy byłam młodsza. Robiłam je z przepisu z książki dla młodszych kucharzy, którą dostałam od babci. Pamiętam, że za pierwszym razem mi nie wyszły, ale kolejne już były pyszne. Zdjęcia nie mam bo dawno już ich nie robiłam, ale może kiedyś zrobię. Trzeba tylko pamiętać. 
Składniki: 
  • 1,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki cukru 
  • 0,5 kostki masła 
  • 0,5 szklanki wiórków kokosowych
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 0,5 łyżeczki sody
  • Cukier waniliowy 
Sposób przygotowania:
Mieszamy ze sobą masło, cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia oraz sodę tak aby dobrze się połączyły. Dodajemy mąkę oraz wiórki kokosowe i znów mieszamy. Ciasto powinno być zwarte i tłuste. Z otrzymanej masy lepimy 2 jednakowej wielkości grube wałki i układamy je na talerzu. Wstawiamy je na pół godziny do lodówki, aby ciasto stwardniało. Po wyjęciu z lodówki kroimy wałki na plasterki o grubości około 0,5cm. Krążki układamy na blasze i pieczemy w 175 stopniach przez 10-15 min. Smacznego! 

UWAGA! Trzeba pilnować czasu, ponieważ zbyt mocno upieczone ciasteczka są nie smaczne. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz